Oana Roxana

Welcome to my world! Lifestyle & Journal
Recenzii | TV

Recenzie film “Coco Before Chanel” 2009

29 May 2020
recenzie coco before chanel

Coco Before Chanel este un film care ne prezinta povestea creatoarei de moda Gabrielle Bonheur Chanel si succesul dobandit de ea dupa lupta de integrare intr-o societate care era complet diferita in comparatie cu ideile inovatoare si originale despre imaginea femeii moderne pe care ea le-a sustinut cu tarie pe parcursul intregii vieti. Aceasta a trebuit sa treaca prin multe pana sa ajunga unde si-a propus, insa in final a meritat: brandul creat de ea este unul dintre cele mai puternice ale lumii. Daca pasiunii sale s-a dedicat trup si suflet, in schimb pe partea sentimentala nu a fost atat de implinita. Nu am citit cartea inca, dar am vrut sa imi fac pregatirea cu acest film pe care l-am vazut de curand, un film care prezinta mai mult viata ei de dinainte de succesul fulminant. Haideti sa povestim!

Filmul incepe cu povestea lui Gabrielle, o fetita orfana care dupa moartea mamei ei este abandonata impreuna cu sora ei intr-un orfelinat de catre tatal lor. Mai tarziu ele trebuie sa isi castige existenta singure asa ca se angajeaza intr-o cafenea pariziana frecventata de catre soldati, unde Coco este cantareata, dar mai lucreaza ca si cusatoreasa intr-un atelier de croitorie din provincie. Gabrielle devine protejata bogatului Etienne Balsan si prietena fostei iubite a acestuia pe nume Emilienne d’Alencon.

Vreau sa subliniez prestatia lui Audrey Tautou, care a excelat prin sobrietate si nonconformism. Mi-a placut foarte mult cum a interpretat, expresivitatea ei duce acest film la un nivel deosebit, caci e nevoie doar de niste priviri pronuntate pentru a simti ce era in sufletul ei. Mi-a placut privirea dinspre final a actritei, camerele au surprins sclipirea trista din ochii ei si sentimentul de goliciune sufleteasca si nefericire.

Indragostita de atragatorul englez Arthur Capel, nonconformista și rebela, feminista si incapatanata, Gabrielle Chanel isi exploreaza talentul de designer vestimentar creand initial palarii pentru doamnele din Paris si apoi haine simple cu o croiala masculina, caracterizate prin stil si eleganta. Inzestrata cu o personalitate puternica si cu idei inovatoare a reusit sa se transforme intr-un simbol mondial al succesului si al libertatii de expresie artistica.

Filmul nu exceleaza la capitolul scenariu, in schimb compenseaza la capitolul costume si decoruri. Din pacate s-a insistat prea putin pe trairile din sfera emotionala si pe succesul pe care l-a dobandit dupa ce a pierdut pentru totdeauna marea ei dragoste. Am ramas cu impresia ca se putea lucra un pic mai mult la detaliile de ordin psihologic din scenariu si ca povestea putea fi imbunatatita prin accentuarea momentelor cheie. Dar acest film merita vazut, nu te plictisesti nicio secunda urmarindu-l.

Cat despre povestea de pe ecran, o poti privi ca pe o lectie – ca din lipsuri si obstacole se pot face lucruri deosebite, daca vrei asta si crezi in tine! Si iar se verifica ideea ca, uneori, ceea ce traieste o persoana, e un scenariu mai interesant decat orice opera de fictiune. Merita vazut filmul, il recomand, frumos, elegant, rafinat, cuvinte ce de altfel o definesc si pe Coco Chanel.

Ati vazut filmul sau aveti in plan sa il urmariti?

Kisses, Oana!

1. Sa stii ca l am vazut cu 2 ani in urma pe un post la tv.La m cautat si pe net de curand, si netflix dar mi l da . Pe net il gasesc fără subtitrare,unde zici sa il caut? As vrea sa il revăd.